Character limit: 5000
Character limit: 5000
වැටුප් වැඩිකිරීම ඵලදායිතාව ඉහළ යන බව සහතික කරන අතරම, නව ශ්රම වෙළඳපොළ තන්ත්රයට මිල නියම කිරීම සඳහා වෙලඳපොලට සහාය වනු ඇත.
රැකියා-සමාජ ඒකාබද්ධතාවය
කෙටි කාලීනව, ශ්රම වෙලඳපොල නියාමනයෙහි වඩාත් සාම්ප්රදායික උපකරණ සහ විශේෂයෙන් අවම වැටුප, අනුකූලතාවය සීමිත වන විට වැඩ කරන දරිද්රතාවයට එරෙහිව ප්රයෝජනවත් උපකරණයකි. ඇත්ත වශයෙන්ම, අවම වැටුප් වැඩිවීම, ආර්ථිකය පුරා වැටුප් වැඩිකරන අවිධිමත් අංශයට ඉහළට ඔසවා තබයි. ආදායම් ඉහළ නැංවීම සඳහා අවම වැටුප් ක්රමවත් ලෙස යොදා ගැනීම ඵලදායී සමාජ පිලිවෙතක් සඳහා ආදේශකයක් නොවිය යුතුය. ශ්රම වෙලඳපොල ආයතන කාර්යක්ෂමව සිය මිල නියම කිරීමේ කාර්යය ඉටු කිරීම සහතික කිරීම සඳහා අවශ්ය නොවේ.
සමාජ සේවා හරහා සමාජ ඒකාබද්ධතාවය පෝෂණය කිරීම:væṭup væḍikirīma phaladāyitāva ihaḷa yana bava sahatika karana atarama, nava śrama veḷan̆dapoḷa tantrayaṭa mila niyama kirīma san̆dahā velan̆dapolaṭa sahāya vanu æta. rækiyā-samāja ēkābaddhatāvaya keṭi kālīnava, śrama velan̆dapola niyāmanayehi vaḍāt sāmpradāyika upakaraṇa saha viśēṣayen avama væṭupa, anukūlatāvaya sīmita vana viṭa væḍa karana daridratāvayaṭa erehiva prayōjanavat upakaraṇayaki. ætta vaśayenma, avama væṭup væḍivīma, ārthikaya purā væṭup væḍikarana avidhimat aṁśayaṭa ihaḷaṭa osavā tabayi. ādāyam ihaḷa næṁvīma san̆dahā avama væṭup kramavat lesa yodā gænīma phaladāyī samāja pilivetak san̆dahā ādēśakayak noviya yutuya. śrama velan̆dapola āyatana kāryakṣamava siya mila niyama kirīmē kāryaya iṭu kirīma sahatika kirīma san̆dahā avaśya novē. samāja sēvā harahā samāja ēkābaddhatāvaya pōṣaṇaya kirīma: pramāṇavat sampat saha kāryakṣama podu viyadam mata yæpena asaraṇa novana ayagē prayōjanaya san̆dahā sahanādhāra / gevīm labā dena rajayan saman̆ga venas viya yutuya dvaitatāvaya hā vargīkaraṇaya vælækvīma hō avama kirīma, mūlyamaya vaśayen pamaṇak kāryakṣama novē ilakkagata mudal huvamāru kirīma; brasīlaya, indunīsiyāva hā meksikōva tuḷa janagahanayen tunen ekak āvaraṇaya vana paridi ilakkagata mudal māru kirīm harahā āvaraṇaya kara æti atara ovungē daḷa dēśīya niṣpāditayen 1% ṭa aḍu pirivæyak darā æta. sādhāraṇa pratiphalaya avama gæṭum æti kirīma san̆dahā śrama veḷan̆dapoḷē yathārthayan vaḍā hon̆din piḷibim̆bu kirīma san̆dahā āyatana sthāpita kirīma siyalu maṭṭamvala hon̆dama āvaraṇaya labā dīma san̆dahā rækiyā surakṣita bhāvaya viśvīya himikam magin samāja surakṣita bhāvaya bin̆da dæmīma abhiyōga: ihala væṭup væḍivīma nisā mila adhika væḍivīm niṣēdhanaya viya hækiya kamkaruvangē avama væṭup venaskam asamāna vē samāja sahaya samājayē duppatma hā paudgalika hō dāyakatva padanam vū vikalpayan āvaraṇaya vana dhanavatun āvaraṇaya vana dvitva paddhativalaṭa bohōviṭa dāyaka viya hækiya. keṭi kālīna hā madhya kālīnava samāja sēvā veta pravēśaya labā gænīma duṣkara ya adhyāpana adhyāpanika pratiphala samāja saṁhatiyē trikōṇayaka siyalu pætikaḍayan kerehi balapāyi. adhyāpanaya yanu kavara hō samāja ēkābaddhatā nyāya patrayaka vædagat koṭasaki. guṇātmaka adhyāpanaya san̆dahā æti avasthāvan janagahanaya tuḷa æti avasthāvanhidī, pāsæl daruvangē hækiyāvan ihaḷa maṭṭamakaṭa gena ēmaṭa avasthāva labā dīma, avāsi sahagata kaṇḍāyam san̆dahā pavā ihaḷa næṁvīma san̆dahā apēkṣāvan idiripat karayi. adhyāpanaya ihaḷa næṁvīma san̆dahā digukālīna veḷan̆dapoḷa ādāyam tuḷa asamānatāva aḍukirīmaṭa raṭaval ekatu kirīma vædagat vana atara, viśēṣayen ma adhyāpanaya dhanaya māru kirīma nisā dhanaya māru vīma nisā eya venas vē. væḍi diyuṇu karana lada rājya adhyāpanayak sapayayi: samāja calanayan san̆dahā avasthā væḍi diyuṇu kirīma veḷan̆da ādāyama aḍu kara æti asamānatāva væḍi phaladāyitāva hon̆da vardhana apēkṣāvan mul ḷamāviya pōṣaṇaya sahatika kirīma tuḷin daruvāgē kuḍā daruvangē indhana, yakaḍa hā ayaḍin ūṇatāva aḍu karayi strī puruṣa parataraya piyavā gænīma saha antar paramparāgatava daridratāvaya piḷiban̆da samprēṣaṇaya bin̆da dæmīmaṭa æti hækiyāva (strī puruṣa samājaya tuḷa saṁsōdhanaya vana pāsæl pratipatti hā pahasukam) samāja prāgdhanaya hā antargrahanaya san̆dahā æti podu sāradharma hæḍagasvamin hā samāja ēkābaddhatāvaya kerehi pāsal adhyāpanaya atvin̆dīmē atdækīma da balapānavā. daruvanṭa adhyāpanaya læbīma vædagat vannē samājayaṭa ayiti bava hæn̆gīma goḍanægīmayi. samājīya kaṇḍāyam san̆dahā viśāla ekatuvak ætuḷat kaḷa hækiya. paddhatiya hā samājaya tuḷa anekun kerehi dhanātmaka ākalpa væḍi diyuṇu kirīma san̆dahā igænvīm tākṣaṇika kramavēdayan hā viṣayamālā vardhanaya kirīma tuḷin da hētu viya hækiya. samājayē vividha kaṇḍāyam atara viśvāsaya śaktimat kirīma san̆dahā pāsala tuḷa ætuḷat kaḷa raṭaval viśāla vē. samājagata kirīma magin samāja prāgdhanaya væḍivīma, vaḍā phaladāyī ārthikayak hā samājayak bavaṭa pat kirīma. adhyāpanaya diyuṇu kaḷa hækiya: akhaṇḍa adhyāpanaya san̆dahā ābādhita pirivæya avama kara gata hækiya pāsælvala pirivæya aḍu kirīma dvitīyika nimāva hā ihaḷa ban̆davā gænīma dirimat kaḷa hækiya kondēsi sahita mudal māru kirīm saha adhyāpana san̆dahā āhāra mūlārambhayan væḍidiyuṇu kirīma san̆dahā kāryakṣama mevalam lesa kriyā karayi mātṛ adhyāpanaya san̆dahā væḍihiṭi avasthā væḍidiyuṇu kirīma daruvāgē saukhyaya hā anāgata apēkṣāvan væḍi karayi strī puruṣa bhāvaya pasugiya vasara 20 tuḷa ihaḷa vardhanayak madhyayē vuvada, bohō raṭaval strī puruṣa samānātmatāvaya væḍidiyuṇu kirīma san̆dahā kisidu sæbǣ pragamanayak idiripat kara næta. saṁskṛtika gatikatvayan saha pavatnā bala saban̆datā mūladharmavala samājīya āyatana pavatinuyē yana kāranaya abhiyōgātmaka venaskam karana samāja āyatana magin atiśayin mavitakara kāryayaki. ebævin venas kirīma san̆dahā dirigænvīma labā dīma vædagat vē. mema venaskam siduviya hækiya rækiyā adhyāpana vyavasāyakatvaya pratītana hā tākṣaṇaya san̆dahā kāntā pravēśaya væḍi kirīma kondēsi sahita mudal māru kirīma mul vivāhaya væni venaskam sahita samāja āyatana parivartanaya kirīma dēpaḷa, urumaya saha prajanaka saukhyaya piḷiban̆da kāntāvangē pravēśaya sahatika kirīma sampat san̆dahā sīmita pravēśayak kāntāvan hā gæhæṇu ḷamun tirasāra ādāyam mārgayak nirmāṇaya kirīmē hækiyāva aḍu karayi. aḍu ādāyamlābhī, anārakṣita hā samahara avasthāvala bhayānaka rækiyāvak æti kirīmaṭa ovunṭa man̆ga pǣdiya hækiya. tava duraṭat, iḍamaṭa pivisīmē hā pālanaya nomæti vīma, gṛhastha āhāra surakṣitatāva san̆dahā ṛṇātmaka balapǣmak æti kirīma, diḷin̆dubava hō pracaṇḍatvayaṭa kāntā avadānamaṭa lakvīma, ēvāṭa pravēśa vīma væḷækvīma
ප්රමාණවත් සම්පත් සහ කාර්යක්ෂම පොදු වියදම් මත යැපෙන
අසරණ නොවන අයගේ ප්රයෝජනය සඳහා සහනාධාර / ගෙවීම් ලබා දෙන රජයන් සමඟ වෙනස් විය යුතුය
ද්වෛතතාවය හා වර්ගීකරණය වැලැක්වීම හෝ අවම කිරීම, මූල්යමය වශයෙන් පමණක් කාර්යක්ෂම නොවේ
ඉලක්කගත මුදල් හුවමාරු කිරීම; බ්රසීලය, ඉන්දුනීසියාව හා මෙක්සිකෝව තුළ ජනගහනයෙන් තුනෙන් එකක් ආවරණය වන පරිදි ඉලක්කගත මුදල් මාරු කිරීම් හරහා ආවරණය කර ඇති අතර ඔවුන්ගේ දළ දේශීය නිෂ්පාදිතයෙන් 1% ට අඩු පිරිවැයක් දරා ඇත.
සාධාරණ ප්රතිඵලය අවම ගැටුම් ඇති කිරීම සඳහා ශ්රම වෙළඳපොළේ යථාර්ථයන් වඩා හොඳින් පිළිබිඹු කිරීම සඳහා ආයතන ස්ථාපිත කිරීම
සියලු මට්ටම්වල හොඳම ආවරණය ලබා දීම සඳහා රැකියා සුරක්ෂිත භාවය විශ්වීය හිමිකම් මගින් සමාජ සුරක්ෂිත භාවය බිඳ දැමීම
අභියෝග:
ඉහල වැටුප් වැඩිවීම නිසා මිල අධික වැඩිවීම් නිෂේධනය විය හැකිය
කම්කරුවන්ගේ අවම වැටුප් වෙනස්කම් අසමාන වේ
සමාජ සහය සමාජයේ දුප්පත්ම හා පෞද්ගලික හෝ දායකත්ව පදනම් වූ විකල්පයන් ආවරණය වන ධනවතුන් ආවරණය වන ද්විත්ව පද්ධතිවලට බොහෝවිට දායක විය හැකිය.
කෙටි කාලීන හා මධ්ය කාලීනව සමාජ සේවා වෙත ප්රවේශය ලබා ගැනීම දුෂ්කර ය
අධ්යාපන
අධ්යාපනික ප්රතිඵල සමාජ සංහතියේ ත්රිකෝණයක සියලු පැතිකඩයන් කෙරෙහි බලපායි. අධ්යාපනය යනු කවර හෝ සමාජ ඒකාබද්ධතා න්යාය පත්රයක වැදගත් කොටසකි. ගුණාත්මක අධ්යාපනය සඳහා ඇති අවස්ථාවන් ජනගහනය තුළ ඇති අවස්ථාවන්හිදී, පාසැල් දරුවන්ගේ හැකියාවන් ඉහළ මට්ටමකට ගෙන ඒමට අවස්ථාව ලබා දීම, අවාසි සහගත කණ්ඩායම් සඳහා පවා ඉහළ නැංවීම සඳහා අපේක්ෂාවන් ඉදිරිපත් කරයි. අධ්යාපනය ඉහළ නැංවීම සඳහා දිගුකාලීන වෙළඳපොළ ආදායම් තුළ අසමානතාව අඩුකිරීමට රටවල් එකතු කිරීම වැදගත් වන අතර, විශේෂයෙන් ම අධ්යාපනය ධනය මාරු කිරීම නිසා ධනය මාරු වීම නිසා එය වෙනස් වේ.
වැඩි දියුණු කරන ලද රාජ්ය අධ්යාපනයක් සපයයි:
සමාජ චලනයන් සඳහා අවස්ථා වැඩි දියුණු කිරීම
වෙළඳ ආදායම අඩු කර ඇති අසමානතාව
වැඩි ඵලදායිතාව
හොඳ වර්ධන අපේක්ෂාවන්
මුල් ළමාවිය පෝෂණය සහතික කිරීම තුළින් දරුවාගේ කුඩා දරුවන්ගේ ඉන්ධන, යකඩ හා අයඩින් ඌණතාව අඩු කරයි
ස්ත්රී පුරුෂ පරතරය පියවා ගැනීම සහ අන්තර් පරම්පරාගතව දරිද්රතාවය පිළිබඳ සම්ප්රේෂණය බිඳ දැමීමට ඇති හැකියාව (ස්ත්රී පුරුෂ සමාජය තුළ සංසෝධනය වන පාසැල් ප්රතිපත්ති හා පහසුකම්)
සමාජ ප්රාග්ධනය හා අන්තර්ග්රහනය සඳහා ඇති පොදු සාරධර්ම හැඩගස්වමින් හා සමාජ ඒකාබද්ධතාවය කෙරෙහි පාසල් අධ්යාපනය අත්විඳීමේ අත්දැකීම ද බලපානවා. දරුවන්ට අධ්යාපනය ලැබීම වැදගත් වන්නේ සමාජයට අයිති බව හැඟීම ගොඩනැගීමයි. සමාජීය කණ්ඩායම් සඳහා විශාල එකතුවක් ඇතුළත් කළ හැකිය. පද්ධතිය හා සමාජය තුළ අනෙකුන් කෙරෙහි ධනාත්මක ආකල්ප වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා ඉගැන්වීම් තාක්ෂණික ක්රමවේදයන් හා විෂයමාලා වර්ධනය කිරීම තුළින් ද හේතු විය හැකිය. සමාජයේ විවිධ කණ්ඩායම් අතර විශ්වාසය ශක්තිමත් කිරීම සඳහා පාසල තුළ ඇතුළත් කළ රටවල් විශාල වේ. සමාජගත කිරීම මගින් සමාජ ප්රාග්ධනය වැඩිවීම, වඩා ඵලදායී ආර්ථිකයක් හා සමාජයක් බවට පත් කිරීම.
අධ්යාපනය දියුණු කළ හැකිය:
අඛණ්ඩ අධ්යාපනය සඳහා ආබාධිත පිරිවැය අවම කර ගත හැකිය
පාසැල්වල පිරිවැය අඩු කිරීම ද්විතීයික නිමාව හා ඉහළ බඳවා ගැනීම දිරිමත් කළ හැකිය
කොන්දේසි සහිත මුදල් මාරු කිරීම් සහ අධ්යාපන සඳහා ආහාර මූලාරම්භයන් වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා කාර්යක්ෂම මෙවලම් ලෙස ක්රියා කරයි
මාතෘ අධ්යාපනය සඳහා වැඩිහිටි අවස්ථා වැඩිදියුණු කිරීම දරුවාගේ සෞඛ්යය හා අනාගත අපේක්ෂාවන් වැඩි කරයි
ස්ත්රී පුරුෂ භාවය
පසුගිය වසර 20 තුළ ඉහළ වර්ධනයක් මධ්යයේ වුවද, බොහෝ රටවල් ස්ත්රී පුරුෂ සමානාත්මතාවය වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා කිසිදු සැබෑ ප්රගමනයක් ඉදිරිපත් කර නැත. සංස්කෘතික ගතිකත්වයන් සහ පවත්නා බල සබඳතා මූලධර්මවල සමාජීය ආයතන පවතිනුයේ යන කාරනය අභියෝගාත්මක වෙනස්කම් කරන සමාජ ආයතන මගින් අතිශයින් මවිතකර කාර්යයකි. එබැවින් වෙනස් කිරීම සඳහා දිරිගැන්වීම ලබා දීම වැදගත් වේ. මෙම වෙනස්කම් සිදුවිය හැකිය
රැකියා
අධ්යාපන
ව්යවසායකත්වය
ප්රතීතන හා තාක්ෂණය සඳහා කාන්තා ප්රවේශය වැඩි කිරීම
කොන්දේසි සහිත මුදල් මාරු කිරීම
මුල් විවාහය වැනි වෙනස්කම් සහිත සමාජ ආයතන පරිවර්තනය කිරීම
දේපළ, උරුමය සහ ප්රජනක සෞඛ්යය පිළිබඳ කාන්තාවන්ගේ ප්රවේශය සහතික කිරීම
සම්පත් සඳහා සීමිත ප්රවේශයක් කාන්තාවන් හා ගැහැණු ළමුන් තිරසාර ආදායම් මාර්ගයක් නිර්මාණය කිරීමේ හැකියාව අඩු කරයි. අඩු ආදායම්ලාභී, අනාරක්ෂිත හා සමහර අවස්ථාවල භයානක රැකියාවක් ඇති කිරීමට ඔවුන්ට මඟ පෑදිය හැකිය. තව දුරටත්, ඉඩමට පිවිසීමේ හා පාලනය නොමැති වීම, ගෘහස්ථ ආහාර සුරක්ෂිතතාව සඳහා ඍණාත්මක බලපෑමක් ඇති කිරීම, දිළිඳුබව හෝ ප්රචණ්ඩත්වයට කාන්තා අවදානමට ලක්වීම, ඒවාට ප්රවේශ වීම වැළැක්වීමvæṭup væḍikirīma phaladāyitāva ihaḷa yana bava sahatika
වැටුප් වැඩිකිරීම ඵලදායිතාව ඉහළ යන බව සහතික කරන අතරම, නව ශ්රම වෙළඳපොළ තන්ත්රයට මිල නියම කිරීම සඳහා වෙලඳපොලට සහාය වනු ඇත.
රැකියා-සමාජ ඒකාබද්ධතාවය
කෙටි කාලීනව, ශ්රම වෙලඳපොල නියාමනයෙහි වඩාත් සාම්ප්රදායික උපකරණ සහ විශේෂයෙන් අවම වැටුප, අනුකූලතාවය සීමිත වන විට වැඩ කරන දරිද්රතාවයට එරෙහිව ප්රයෝජනවත් උපකරණයකි. ඇත්ත වශයෙන්ම, අවම වැටුප් වැඩිවීම, ආර්ථිකය පුරා වැටුප් වැඩිකරන අවිධිමත් අංශයට ඉහළට ඔසවා තබයි. ආදායම් ඉහළ නැංවීම සඳහා අවම වැටුප් ක්රමවත් ලෙස යොදා ගැනීම ඵලදායී සමාජ පිලිවෙතක් සඳහා ආදේශකයක් නොවිය යුතුය. ශ්රම වෙලඳපොල ආයතන කාර්යක්ෂමව සිය මිල නියම කිරීමේ කාර්යය ඉටු කිරීම සහතික කිරීම සඳහා අවශ්ය නොවේ.
සමාජ සේවා හරහා සමාජ ඒකාබද්ධතාවය පෝෂණය කිරීම:
ප්රමාණවත් සම්පත් සහ කාර්යක්ෂම පොදු වියදම් මත යැපෙන
අසරණ නොවන අයගේ ප්රයෝජනය සඳහා සහනාධාර / ගෙවීම් ලබා දෙන රජයන් සමඟ වෙනස් විය යුතුය
ද්වෛතතාවය හා වර්ගීකරණය වැලැක්වීම හෝ අවම කිරීම, මූල්යමය වශයෙන් පමණක් කාර්යක්ෂම නොවේ
ඉලක්කගත මුදල් හුවමාරු කිරීම; බ්රසීලය, ඉන්දුනීසියාව හා මෙක්සිකෝව තුළ ජනගහනයෙන් තුනෙන් එකක් ආවරණය වන පරිදි ඉලක්කගත මුදල් මාරු කිරීම් හරහා ආවරණය කර ඇති අතර ඔවුන්ගේ දළ දේශීය නිෂ්පාදිතයෙන් 1% ට අඩු පිරිවැයක් දරා ඇත.
සාධාරණ ප්රතිඵලය අවම ගැටුම් ඇති කිරීම සඳහා ශ්රම වෙළඳපොළේ යථාර්ථයන් වඩා හොඳින් පිළිබිඹු කිරීම සඳහා ආයතන ස්ථාපිත කිරීම
සියලු මට්ටම්වල හොඳම ආවරණය ලබා දීම සඳහා රැකියා සුරක්ෂිත භාවය විශ්වීය හිමිකම් මගින් සමාජ සුරක්ෂිත භාවය බිඳ දැමීම
අභියෝග:
ඉහල වැටුප් වැඩිවීම නිසා මිල අධික වැඩිවීම් නිෂේධනය විය හැකිය
කම්කරුවන්ගේ අවම වැටුප් වෙනස්කම් අසමාන වේ
සමාජ සහය සමාජයේ දුප්පත්ම හා පෞද්ගලික හෝ දායකත්ව පදනම් වූ විකල්පයන් ආවරණය වන ධනවතුන් ආවරණය වන ද්විත්ව පද්ධතිවලට බොහෝවිට දායක විය හැකිය.
කෙටි කාලීන හා මධ්ය කාලීනව සමාජ සේවා වෙත ප්රවේශය ලබා ගැනීම දුෂ්කර ය
අධ්යාපන
අධ්යාපනික ප්රතිඵල සමාජ සංහතියේ ත්රිකෝණයක සියලු පැතිකඩයන් කෙරෙහි බලපායි. අධ්යාපනය යනු කවර හෝ සමාජ ඒකාබද්ධතා න්යාය පත්රයක වැදගත් කොටසකි. ගුණාත්මක අධ්යාපනය සඳහා ඇති අවස්ථාවන් ජනගහනය තුළ ඇති අවස්ථාවන්හිදී, පාසැල් දරුවන්ගේ හැකියාවන් ඉහළ මට්ටමකට ගෙන ඒමට අවස්ථාව ලබා දීම, අවාසි සහගත කණ්ඩායම් සඳහා පවා ඉහළ නැංවීම සඳහා අපේක්ෂාවන් ඉදිරිපත් කරයි. අධ්යාපනය ඉහළ නැංවීම සඳහා දිගුකාලීන වෙළඳපොළ ආදායම් තුළ අසමානතාව අඩුකිරීමට රටවල් එකතු කිරීම වැදගත් වන අතර, විශේෂයෙන් ම අධ්යාපනය ධනය මාරු කිරීම නිසා ධනය මාරු වීම නිසා එය වෙනස් වේ.
වැඩි දියුණු කරන ලද රාජ්ය අධ්යාපනයක් සපයයි:
සමාජ චලනයන් සඳහා අවස්ථා වැඩි දියුණු කිරීම
වෙළඳ ආදායම අඩු කර ඇති අසමානතාව
වැඩි ඵලදායිතාව
හොඳ වර්ධන අපේක්ෂාවන්
මුල් ළමාවිය පෝෂණය සහතික කිරීම තුළින් දරුවාගේ කුඩා දරුවන්ගේ ඉන්ධන, යකඩ හා අයඩින් ඌණතාව අඩු කරයි
ස්ත්රී පුරුෂ පරතරය පියවා ගැනීම සහ අන්තර් පරම්පරාගතව දරිද්රතාවය පිළිබඳ සම්ප්රේෂණය බිඳ දැමීමට ඇති හැකියාව (ස්ත්රී පුරුෂ සමාජය තුළ සංසෝධනය වන පාසැල් ප්රතිපත්ති හා පහසුකම්)
සමාජ ප්රාග්ධනය හා අන්තර්ග්රහනය සඳහා ඇති පොදු සාරධර්ම හැඩගස්වමින් හා සමාජ ඒකාබද්ධතාවය කෙරෙහි පාසල් අධ්යාපනය අත්විඳීමේ අත්දැකීම ද බලපානවා. දරුවන්ට අධ්යාපනය ලැබීම වැදගත් වන්නේ සමාජයට අයිති බව හැඟීම ගොඩනැගීමයි. සමාජීය කණ්ඩායම් සඳහා විශාල එකතුවක් ඇතුළත් කළ හැකිය. පද්ධතිය හා සමාජය තුළ අනෙකුන් කෙරෙහි ධනාත්මක ආකල්ප වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා ඉගැන්වීම් තාක්ෂණික ක්රමවේදයන් හා විෂයමාලා වර්ධනය කිරීම තුළින් ද හේතු විය හැකිය. සමාජයේ විවිධ කණ්ඩායම් අතර විශ්වාසය ශක්තිමත් කිරීම සඳහා පාසල තුළ ඇතුළත් කළ රටවල් විශාල වේ. සමාජගත කිරීම මගින් සමාජ ප්රාග්ධනය වැඩිවීම, වඩා ඵලදායී ආර්ථිකයක් හා සමාජයක් බවට පත් කිරීම.
අධ්යාපනය දියුණු කළ හැකිය:
අඛණ්ඩ අධ්යාපනය සඳහා ආබාධිත පිරිවැය අවම කර ගත හැකිය
පාසැල්වල පිරිවැය අඩු කිරීම ද්විතීයික නිමාව හා ඉහළ බඳවා ගැනීම දිරිමත් කළ හැකිය
කොන්දේසි සහිත මුදල් මාරු කිරීම් සහ අධ්යාපන සඳහා ආහාර මූලාරම්භයන් වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා කාර්යක්ෂම මෙවලම් ලෙස ක්රියා කරයි
මාතෘ අධ්යාපනය සඳහා වැඩිහිටි අවස්ථා වැඩිදියුණු කිරීම දරුවාගේ සෞඛ්යය හා අනාගත අපේක්ෂාවන් වැඩි කරයි
ස්ත්රී පුරුෂ භාවය
පසුගිය වසර 20 තුළ ඉහළ වර්ධනයක් මධ්යයේ වුවද, බොහෝ රටවල් ස්ත්රී පුරුෂ සමානාත්මතාවය වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා කිසිදු සැබෑ ප්රගමනයක් ඉදිරිපත් කර නැත. සංස්කෘතික ගතිකත්වයන් සහ පවත්නා බල සබඳතා මූලධර්මවල සමාජීය ආයතන පවතිනුයේ යන කාරනය අභියෝගාත්මක වෙනස්කම් කරන සමාජ ආයතන මගින් අතිශයින් මවිතකර කාර්යයකි. එබැවින් වෙනස් කිරීම සඳහා දිරිගැන්වීම ලබා දීම වැදගත් වේ. මෙම වෙනස්කම් සිදුවිය හැකිය
රැකියා
අධ්යාපන
ව්යවසායකත්වය
ප්රතීතන හා තාක්ෂණය සඳහා කාන්තා ප්රවේශය වැඩි කිරීම
කොන්දේසි සහිත මුදල් මාරු කිරීම
මුල් විවාහය වැනි වෙනස්කම් සහිත සමාජ ආයතන පරිවර්තනය කිරීම
දේපළ, උරුමය සහ ප්රජනක සෞඛ්යය පිළිබඳ කාන්තාවන්ගේ ප්රවේශය සහතික කිරීම
සම්පත් සඳහා සීමිත ප්රවේශයක් කාන්තාවන් හා ගැහැණු ළමුන් තිරසාර ආදායම් මාර්ගයක් නිර්මාණය කිරීමේ හැකියාව අඩු කරයි. අඩු ආදායම්ලාභී, අනාරක්ෂිත හා සමහර අවස්ථාවල භයානක රැකියාවක් ඇති කිරීමට ඔවුන්ට මඟ පෑදිය හැකිය. තව දුරටත්, ඉඩමට පිවිසීමේ හා පාලනය නොමැති වීම, ගෘහස්ථ ආහාර සුරක්ෂිතතාව සඳහා ඍණාත්මක බලපෑමක් ඇති කිරීම, දිළිඳුබව හෝ ප්රචණ්ඩත්වයට කාන්තා අවදානමට ලක්වීම, ඒවාට ප්රවේශ වීම වැළැක්වීම
වැටුප් වැඩිකිරීම ඵලදායිතාව ඉහළ යන බව සහතික කරන අතරම, නව ශ්රම වෙළඳපොළ තන්ත්රයට මිල නියම කිරීම සඳහා වෙලඳපොලට සහාය වනු ඇත.
රැකියා-සමාජ ඒකාබද්ධතාවය
කෙටි කාලීනව, ශ්රම වෙලඳපොල නියාමනයෙහි වඩාත් සාම්ප්රදායික උපකරණ සහ විශේෂයෙන් අවම වැටුප, අනුකූලතාවය සීමිත වන විට වැඩ කරන දරිද්රතාවයට එරෙහිව ප්රයෝජනවත් උපකරණයකි. ඇත්ත වශයෙන්ම, අවම වැටුප් වැඩිවීම, ආර්ථිකය පුරා වැටුප් වැඩිකරන අවිධිමත් අංශයට ඉහළට ඔසවා තබයි. ආදායම් ඉහළ නැංවීම සඳහා අවම වැටුප් ක්රමවත් ලෙස යොදා ගැනීම ඵලදායී සමාජ පිලිවෙතක් සඳහා ආදේශකයක් නොවිය යුතුය. ශ්රම වෙලඳපොල ආයතන කාර්යක්ෂමව සිය මිල නියම කිරීමේ කාර්යය ඉටු කිරීම සහතික කිරීම සඳහා අවශ්ය නොවේ.
සමාජ සේවා හරහා සමාජ ඒකාබද්ධතාවය පෝෂණය කිරීම:
ප්රමාණවත් සම්පත් සහ කාර්යක්ෂම පොදු වියදම් මත යැපෙන
අසරණ නොවන අයගේ ප්රයෝජනය සඳහා සහනාධාර / ගෙවීම් ලබා දෙන රජයන් සමඟ වෙනස් විය යුතුය
ද්වෛතතාවය හා වර්ගීකරණය වැලැක්වීම හෝ අවම කිරීම, මූල්යමය වශයෙන් පමණක් කාර්යක්ෂම නොවේ
ඉලක්කගත මුදල් හුවමාරු කිරීම; බ්රසීලය, ඉන්දුනීසියාව හා මෙක්සිකෝව තුළ ජනගහනයෙන් තුනෙන් එකක් ආවරණය වන පරිදි ඉලක්කගත මුදල් මාරු කිරීම් හරහා ආවරණය කර ඇති අතර ඔවුන්ගේ දළ දේශීය නිෂ්පාදිතයෙන් 1% ට අඩු පිරිවැයක් දරා ඇත.
සාධාරණ ප්රතිඵලය අවම ගැටුම් ඇති කිරීම සඳහා ශ්රම වෙළඳපොළේ යථාර්ථයන් වඩා හොඳින් පිළිබිඹු කිරීම සඳහා ආයතන ස්ථාපිත කිරීම
සියලු මට්ටම්වල හොඳම ආවරණය ලබා දීම සඳහා රැකියා සුරක්ෂිත භාවය විශ්වීය හිමිකම් මගින් සමාජ සුරක්ෂිත භාවය බිඳ දැමීම
අභියෝග:
ඉහල වැටුප් වැඩිවීම නිසා මිල අධික වැඩිවීම් නිෂේධනය විය හැකිය
කම්කරුවන්ගේ අවම වැටුප් වෙනස්කම් අසමාන වේ
සමාජ සහය සමාජයේ දුප්පත්ම හා පෞද්ගලික හෝ දායකත්ව පදනම් වූ විකල්පයන් ආවරණය වන ධනවතුන් ආවරණය වන ද්විත්ව පද්ධතිවලට බොහෝවිට දායක විය හැකිය.
කෙටි කාලීන හා මධ්ය කාලීනව සමාජ සේවා වෙත ප්රවේශය ලබා ගැනීම දුෂ්කර ය
අධ්යාපන
අධ්යාපනික ප්රතිඵල සමාජ සංහතියේ ත්රිකෝණයක සියලු පැතිකඩයන් කෙරෙහි බලපායි. අධ්යාපනය යනු කවර හෝ සමාජ ඒකාබද්ධතා න්යාය පත්රයක වැදගත් කොටසකි. ගුණාත්මක අධ්යාපනය සඳහා ඇති අවස්ථාවන් ජනගහනය තුළ ඇති අවස්ථාවන්හිදී, පාසැල් දරුවන්ගේ හැකියාවන් ඉහළ මට්ටමකට ගෙන ඒමට අවස්ථාව ලබා දීම, අවාසි සහගත කණ්ඩායම් සඳහා පවා ඉහළ නැංවීම සඳහා අපේක්ෂාවන් ඉදිරිපත් කරයි. අධ්යාපනය ඉහළ නැංවීම සඳහා දිගුකාලීන වෙළඳපොළ ආදායම් තුළ අසමානතාව අඩුකිරීමට රටවල් එකතු කිරීම වැදගත් වන අතර, විශේෂයෙන් ම අධ්යාපනය ධනය මාරු කිරීම නිසා ධනය මාරු වීම නිසා එය වෙනස් වේ.
වැඩි දියුණු කරන ලද රාජ්ය අධ්යාපනයක් සපයයි:
සමාජ චලනයන් සඳහා අවස්ථා වැඩි දියුණු කිරීම
වෙළඳ ආදායම අඩු කර ඇති අසමානතාව
වැඩි ඵලදායිතාව
හොඳ වර්ධන අපේක්ෂාවන්
මුල් ළමාවිය පෝෂණය සහතික කිරීම තුළින් දරුවාගේ කුඩා දරුවන්ගේ ඉන්ධන, යකඩ හා අයඩින් ඌණතාව අඩු කරයි
ස්ත්රී පුරුෂ පරතරය පියවා ගැනීම සහ අන්තර් පරම්පරාගතව දරිද්රතාවය පිළිබඳ සම්ප්රේෂණය බිඳ දැමීමට ඇති හැකියාව (ස්ත්රී පුරුෂ සමාජය තුළ සංසෝධනය වන පාසැල් ප්රතිපත්ති හා පහසුකම්)
සමාජ ප්රාග්ධනය හා අන්තර්ග්රහනය සඳහා ඇති පොදු සාරධර්ම හැඩගස්වමින් හා සමාජ ඒකාබද්ධතාවය කෙරෙහි පාසල් අධ්යාපනය අත්විඳීමේ අත්දැකීම ද බලපානවා. දරුවන්ට අධ්යාපනය ලැබීම වැදගත් වන්නේ සමාජයට අයිති බව හැඟීම ගොඩනැගීමයි. සමාජීය කණ්ඩායම් සඳහා විශාල එකතුවක් ඇතුළත් කළ හැකිය. පද්ධතිය හා සමාජය තුළ අනෙකුන් කෙරෙහි ධනාත්මක ආකල්ප වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා ඉගැන්වීම් තාක්ෂණික ක්රමවේදයන් හා විෂයමාලා වර්ධනය කිරීම තුළින් ද හේතු විය හැකිය. සමාජයේ විවිධ කණ්ඩායම් අතර විශ්වාසය ශක්තිමත් කිරීම සඳහා පාසල තුළ ඇතුළත් කළ රටවල් විශාල වේ. සමාජගත කිරීම මගින් සමාජ ප්රාග්ධනය වැඩිවීම, වඩා ඵලදායී ආර්ථිකයක් හා සමාජයක් බවට පත් කිරීම.
අධ්යාපනය දියුණු කළ හැකිය:
අඛණ්ඩ අධ්යාපනය සඳහා ආබාධිත පිරිවැය අවම කර ගත හැකිය
පාසැල්වල පිරිවැය අඩු කිරීම ද්විතීයික නිමාව හා ඉහළ බඳවා ගැනීම දිරිමත් කළ හැකිය
කොන්දේසි සහිත මුදල් මාරු කිරීම් සහ අධ්යාපන සඳහා ආහාර මූලාරම්භයන් වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා කාර්යක්ෂම මෙවලම් ලෙස ක්රියා කරයි
මාතෘ අධ්යාපනය සඳහා වැඩිහිටි අවස්ථා වැඩිදියුණු කිරීම දරුවාගේ සෞඛ්යය හා අනාගත අපේක්ෂාවන් වැඩි කරයි
ස්ත්රී පුරුෂ භාවය
පසුගිය වසර 20 තුළ ඉහළ වර්ධනයක් මධ්යයේ වුවද, බොහෝ රටවල් ස්ත්රී පුරුෂ සමානාත්මතාවය වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා කිසිදු සැබෑ ප්රගමනයක් ඉදිරිපත් කර නැත. සංස්කෘතික ගතිකත්වයන් සහ පවත්නා බල සබඳතා මූලධර්මවල සමාජීය ආයතන පවතිනුයේ යන කාරනය අභියෝගාත්මක වෙනස්කම් කරන සමාජ ආයතන මගින් අතිශයින් මවිතකර කාර්යයකි. එබැවින් වෙනස් කිරීම සඳහා දිරිගැන්වීම ලබා දීම වැදගත් වේ. මෙම වෙනස්කම් සිදුවිය හැකිය
රැකියා
අධ්යාපන
ව්යවසායකත්වය
ප්රතීතන හා තාක්ෂණය සඳහා කාන්තා ප්රවේශය වැඩි කිරීම
කොන්දේසි සහිත මුදල් මාරු කිරීම
මුල් විවාහය වැනි වෙනස්කම් සහිත සමාජ ආයතන පරිවර්තනය කිරීම
දේපළ, උරුමය සහ ප්රජනක සෞඛ්යය පිළිබඳ කාන්තාවන්ගේ ප්රවේශය සහතික කිරීම
සම්පත් සඳහා සීමිත ප්රවේශයක් කාන්තාවන් හා ගැහැණු ළමුන් තිරසාර ආදායම් මාර්ගයක් නිර්මාණය කිරීමේ හැකියාව අඩු කරයි. අඩු ආදායම්ලාභී, අනාරක්ෂිත හා සමහර අවස්ථාවල භයානක රැකියාවක් ඇති කිරීමට ඔවුන්ට මඟ පෑදිය හැකිය. තව දුරටත්, ඉඩමට පිවිසීමේ හා පාලනය නොමැති වීම, ගෘහස්ථ ආහාර සුරක්ෂිතතාව සඳහා ඍණාත්මක බලපෑමක් ඇති කිරීම, දිළිඳුබව හෝ ප්රචණ්ඩත්වයට කාන්තා අවදානමට ලක්වීම, ඒවාට ප්රවේශ වීම වැළැක්වීම
No comments:
Post a Comment