Tuesday, November 14, 2017
effectiveness
3062/5000
ඵලදායිතාව (කාර්යක්ෂමතාව)
ඵලදායිතාව (කාර්යක්ෂමතාව) නිෂ්පාදන ක්ෂේත්රයට සම්බන්ධ ගැටළු ගණනාවක් ද ඇතුලුව දශක ගණනාවක් තිස්සේ ක්ෂේත්රයේ භාවිතය සඳහා සක්කාල්පපේකි හි නිරත වීම නිසා ඵලදායීතාවය පිළිබඳ සංකල්පය, පසුගිය දශක දෙකක කාලය තුළ බොහෝ රටවල රටවල් අධ්යාපනය වියදම් අධ්යාපනයේ අරමුණු තියුනු ලෙස ඉහළ ගියේය.
"ශ්රී ලංකාව, පාසල, පාසල් ජනප්රියත්වය, රටක ඵලදායීතාවය තීරණය කිරීම සඳහා පාසල් සලකා බැලීම සඳහා ඉල්ලීම ඵලදායී හෝ සාර්ථක තර්කයක් නොමැති සිසුන්ගේ මතුපිට හඳුනාගැනීම සඳහා පාමිි. වඩා හොඳ නියාමනය කළ සංකල්පයක් සඳහා ඵලදායීතාවය වැඩි කිරීම "යනුවෙන් නානායක්කාර මහතා පැවසීය.
අධ්යාපනික පද්ධතියේ අනෙකුත් ආයතන මෙන්ම සමාජයට යහපත සැලසීය. අවසාන නිෂ්පාදනය Krīyāvaliyē වෛද්ය රොහාන් ක්රිවාලිව්යාක් විසින් නිශ්පාදනය කරන ලද ඖෂධ නිෂ්පාදනයන්ගෙන් යුුයියා ය. ශ්රී ලංකාවේ ගැටළු වල වර්තමාන නිමැවුම් වන අතර බොහෝ රටවල් සලකා බලයි. පාසැල් පද්ධතිය සෑම පාසලකටම අයදුම්පත්රයකි. මෙය ඵලදායී පාසල් අධ්යාපනයක් වන අතර, එය සිරියාචේඩගාගයෙහි යෙදී සිටි ක්රියාවන් ලෙලි හිමිකරුගේ වගකීමයි.
ඵලදායී පාසලක අර්ථ දැක්වීම
ඵලදායී පාසලක් මත රටවල් විවිධ අර්ථකථන ඉදිරිපත් කර ඇත. එවැනි අර්ථකථන කිහිපයක් පහත දැක්වේ.
"අධ්යාපන පද්ධතියේ ගුණාත්මකභාවය වෙනස් කිරීම සඳහා ඵලදායීතාවය හා කාර්යක්ෂමතාවය අවශ්ය වන අතර, දරුවන්ගේ බුද්ධිමය හා ශාස්ත්රීය වර්ධන ආභාෂය සාර්පාකයට මුහුණ දෙන විවිධ අභියෝග ප්රතිඵල ඵලදායිතාවට ඔවුන්ගේ හැඩගැස්වීම සහ සම්ප්රදායන් වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා පාසල වෙත ප්රතිඵල ලැබේ."
(විදුහල්පති ගුරු අත්පොත)
පාසලේ විවිධ අභියෝගයන්ට මුහුණ දීම සඳහා යෙදවුම් ප්රමාණය සහ කාර්යක්ෂමතාව අඩු කිරීමට හැකි වීම.
සාර්ථක පාසලක් ප්රකාශිත අරමුණු සාර්ථකව ඉටු කර ඇති හෙයින් එය පැහැදිලිව හඳුනාගත හැකි ය.
(විජේසිරි ගුණසේකර)
ඵලදායි සඟරා පහත සඳහන් ආකාරයට ජාතික අධ්යාපන ආයතනය විසින් ප්රකාශයට පත් කරන ලද සංවර්ධනය සඳහා කහමානරන්නන අධ්යාපනය සඳහා පහත සඳහන් පරිදි වේ.
"පාසල් පරිසරය තුළ උපරිම ඵලදායීතාවය සහතික කිරීම සඳහා සම්පත් නොමැතිකම පාසල විසින් ඵලදායිතාවය වනු ඇත. එය බලශක්ති සඳහා යොදා ගනී."
(අධ්යාපන කළමණාකාරිත්වය jā.a.ā.)
ශ්රී ලාංකේය විද්වතුන් විසින් කරන ලද සමය තුළ අර්ථකථන වලට අමතරව, වැදගත් පාසල ඵලදායී පාසල තුළ විවිධ අර්ථකථන ඉදිරිපත් කර ඇති විදේශීය අධ්යාපනඥයින් වඩා ඉහළ මට්ටමක පවතී.
"ඵලදායිතාව පිළිබඳ සංකල්පය, පාසලේ කළමනාකරණය සහ පාසැල් පද්ධතිය වඩාත් වැදගත් ඵලදායී පාසලක් බවට පත් වුවද, විවිධාකාර අර්ථකථනයන් ඇති නිසා විවිධාකාර පර්යේෂකයන්ට අඬුපදූවකි.
(චම්පන්, 1991)
"පාසල හා පාසල් පැහැදිලිව ප්රකාශිත අරමුණු සාර්ථකව ඉටු කිරීම සඳහා ඵලදායී ලෙස පාසල හඳුනා ගැනීම සඳහා ඵලදායී පාසලක් අර්ථ දක්වා ඇත."
(සීයි සහ බවර්ස්)
පාසල විසින් භාවිතා කරන ලද සියලුම පාසැල් නාමයෙන් බබඩු වට්ටෝරු අනුගමනය කළ යුතු බව වට්ටෝරව්වාක් තුළ ඵලදායිතාවයෙන් යුතු පාසලක් වන සමාගමක්, සමාගමක් ඉතා සංකීර්ණයි. "
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment